CarTeo Kanistras

Αρχές Μαρτίου λανσάρεται στην Ελλάδα το Citroen Ami

Αποκλειστικές εικόνες του Newsauto από τα αυτοκίνητα που θα δούμε στις αντιπροσωπείες και στους δρόμους σε λίγες ημέρες. Διαθέσιμο σε επιβατική και επαγγελματική έκδοση…

Οι αστικές μετακινήσεις αλλάζουν και είναι σίγουρο πως τα επόμενα χρόνια θα δούμε πολλά νέα πράγματα. Η ηλεκτροκίνηση έχει αρχίσει να κάνει όλο και περισσότερο την εμφάνισή της, τόσο επίπεδο οχημάτων όσο και σε επίπεδο δικύκλων, ακόμα και πατινιών.

Σε αυτόν τον καταιγισμό νέων οχημάτων περιμένουμε να δούμε πολλά νέα μικρά οχήματα πόλης, που θα εφοδιάζονται με ηλεκτροκινητήρα και θα έχουν περιορισμένη αυτονομία. Ήδη τα μεγάλα εργοστάσια έχουν στα σχέδιά τους το λανσάρισμα τέτοιων μοντέλων. Μεταξύ αυτών και η Citroen που ήδη σε ορισμένες χώρες έχει κυκλοφορήσει το Ami.

arches-martiou-lansaretai-stin-ellada-to-citroen-ami

Πρόκειται για ένα μικρό όχημα πόλης που το περιμένουμε αρκετούς μήνες, αλλά λόγω της ζήτησης και το πρόβλημα με τις παραγωγές παγκοσμίως, δεν είχε προχωρήσει το λανσάρισμά του στην Ελλάδα. Αρχικά ήταν να πραγματοποιηθεί στις αρχές του έτους αλλά η εικόνα της αγοράς αυτοκινήτου «πάγωσε» για δύο περίπου μήνες το λανσάρισμα.

Αρχές Μαρτίου
Πλέον, έφτασε η ώρα να το δούμε και επίσημα στους δρόμους (ήδη υπάρχουν δύο Ami στη Χάλκη σε αστυνομία και λιμενικό σώμα, όπως και άλλα δύο που κυκλοφορούν και ανήκουν στην εισαγωγική εταιρεία).

Σύμφωνα με απόλυτα ασφαλείς πληροφορίες του Newsauto, το γαλλικό μοντέλο θα λανσαριστεί επίσημα αρχές Μαρτίου. Με λίγα λόγια, σε λιγότερο από δύο εβδομάδες θα μπορεί ο κάθε ενδιαφερόμενος να το παραγγείλει και να το κάνει δικό του. Όσον αφορά την τιμολογιακή πολιτική της Citroen, ακόμα δεν έχει ανακοινωθούν οι τιμές κάτι που αναμένουμε να μάθουμε τις ημέρες κοντά στο λανσάρισμα.

Πόσο θα κοστίζει;
Να σημειώσουμε, πως η τιμή του ξεπερνά τα 9.000 ευρώ, ωστόσο με την κρατική επιδότηση (που έχει αλλάξει) θα κυμαίνεται κοντά στα 7.500 ευρώ ίσως και κάτω από αυτό το ποσό.

arches-martiou-lansaretai-stin-ellada-to-citroen-ami

Ένα χαρακτηριστικό που κάνει το Citroen Ami ελκυστικό είναι το γεγονός ότι μπορεί να οδηγηθεί από 16 ετών. Η αυτονομία του αγγίζει τα 75 χιλιόμετρα, η τελική ταχύτητα φτάνει τα 45 χλμ./ώρα ενώ η φόρτιση που γίνεται από μία απλή πρίζα μπορεί να ολοκληρωθεί σε τρεις ώρες.

Επιβατικό και επαγγελματικό
Όπως μπορείτε να δείτε από τις αποκλειστικές εικόνες του Newsauto, δεκάδες νέα Citroen Ami βρίσκονται επί ελληνικού εδάφους και τις επόμενες ημέρες θα υπάρχουν στις αντιπροσωπείες της γαλλικής μάρκας ανά την Ελλάδα.

Η συντριπτική πλειοψηφία αφορά στη διθέσια έκδοση, ωστόσο υπάρχει και η επαγγελματική έκδοση Cargo, με μία θέση οδήγησης και επιπλέον χώρο για μεταφορές αντικειμένων. Το λεγόμενο Cargo box (είναι τοποθετημένο στη θέση του συνοδηγού) έχει χωρητικότητα 260 λίτρων (συνολικά 400 λίτρα).

arches-martiou-lansaretai-stin-ellada-to-citroen-ami

Το οδηγούμε και… παίζουμε
Το Newsauto ήταν το πρώτο Μέσο που βρέθηκε πίσω από το τιμόνι του μικρού μοντέλου επί ελληνικού εδάφους, οπότε πήραμε και μία πρώτη γεύση από το τι είναι στην πράξη το Ami. Από την πρώτη επαφή μαζί του καταλαβαίνεις πως πρόκειται για κάτι νέο, κάτι που δεν θυμίζει τα σύγχρονα τεχνολογικά αυτοκίνητα και αυτό διότι είναι… μοτοποδήλατο σε σχήμα αυτοκινήτου. Το μήκους 2,41 μέτρα Ami είναι ξεχωριστό στην σχεδίαση και οπτικά, το πίσω μέρος είναι ίδιο με το εμπρός.

Ίδιες ακριβώς είναι και οι πόρτες οδηγού και συνοδηγού αλλά ανοίγουν ανάποδα μεταξύ τους και αυτό συμβαίνει καθώς ο στόχος είναι η μείωση του κόστους στο ελάχιστο για ένα τέτοιο όχημα. Οι απλές γραμμές και τα πλαστικά προστατευτικά καλύπτουν την επιφάνεια του οχήματος, κάτι που ισχύει και στην καμπίνα.

Μοτοποδήλατο σε 4 ρόδες
Απλό και λιτό είναι το εσωτερικό, ενώ υπάρχουν αρκετοί χώροι για μικροαντικείμενα. Για τα μεγάλα πράγματα υπάρχει μόνο χώρος στα πόδια εμπρός από τον συνοδηγό και πίσω από τα καθίσματα. Τα παράθυρα και οι καθρέπτες είναι χειροκίνητα, ενώ το κλείδωμα – ξεκλείδωμα γίνεται με το κλειδί. Από εκεί και πέρα συναντούμε έναν απλό πίνακα οργάνων που ενημερώνει για τα βασικά (αυτονομία, ταχύτητα, κλ.π), ενώ υπάρχει και θύρα USB. Αυτό που λείπει είναι ο κλιματισμός καθώς οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους τη χρήση κουμπί για έξτρα αέρα στην καμπίνα.

arches-martiou-lansaretai-stin-ellada-to-citroen-ami

Το Ami κινείται με τη βοήθεια ηλεκτροκινητήρα ο οποίος προσφέρει αυτονομία 75 χιλιομέτρων και μπορεί να κινήσει το αμάξωμα των 400+ κιλών έως 45 χλμ./ώρα. Τα νούμερα αυτά είναι μικρά, ωστόσο είναι ιδανικά για όσους κάνουν χρήση εντός αστικού ιστού. Αξιοσημείωτο και το κόστος των μετακινήσεων σε ρεύμα που μεταφράζεται σε λιγότερο από 1 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα. Ένα τέτοιο μοντέλο απευθύνεται σε αυτούς που αναζητούν ένα μικρό όχημα γα την καθημερινότητά τους, μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους με μία μοτοσικλέτα, scooter κ.λπ. αλλά προτιμούν να έχουν την ασφάλεια ενός κλειστού οχήματος.

Παιχνίδι…
Σε μικρές αστικές μετακινήσεις που είχαμε την ευκαιρία να βιώσουμε, νοιώσαμε πως έχουμε στα χέρια μας ένα νέο παιχνίδι που μπορεί να μην προσφέρει τις ανέσεις ενός αυτοκινήτου αλλά σε κάνει να αισθάνεσαι παιδί. Οι αντιδράσεις του κόσμου ήταν εντυπωσιακές και όλοι ήθελαν να ρωτήσουν και να μάθουν τι είναι αυτό το νέο όχημα…

Όπως θα δείτε και στο σχετικό video, μία βαρετή μέρα έγινε συναρπαστική και τελικά στο τέλος αποδείχτηκε πως το παιχνίδι κράτησε λίγο!

Ακολουθήστε την ιστοσελίδα teokanistras.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Πηγή: newsauto.gr

Back to top button