Celebrities

Η Ρηνιώ Κυριαζή από το Α ως το Ω: “Δεν αντέχω τις ταμπέλες στον εαυτό μου και στους άλλους”

Κάθε Σάββατο και Κυριακή ως τις 12 Δεκεμβρίου στο θέατρο Φούρνος, παρουσιάζεται η παράσταση Ανάμεσα στα ερείπια των Ελεύθερων Πολιορκημένων, μια περιπλάνηση στο κείμενο του Διονυσίου Σολωμού, ένα μουσικό έργο στο ανάμεσα του τραγουδιού και της κενής σιωπής, σε σκηνοθεσία και δραματουργική επεξεργασία από την Ρηνιώ Κυριαζή, η οποία πρωταγωνιστεί μαζί με την Ειρήνη Κουμπαρούλη και τον Μιχάλη Κουτσκουδή. Η Ρηνιώ Κυριαζή είναι απόφοιτος της Ανωτέρας Σχολής Δραματικής Τέχνης του Εθνικού Θεάτρου και του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστήμιου Αθηνών. Έχει σπουδάσει συστηματικά τη μέθοδο φωνής της Μίρκας Γεμεντζάκη, τη μέθοδο freeing the natural voice της Kristin Linklater στο Columbia University of New York και τη μέθοδο του Roy Hart με τον Jonathan Hart στο NewYorkUniversity και στο Roy Hart centre. Έχει πραγματοποιήσει την φωνητική διδασκαλία στην παράσταση ‘Πέρσες’ του Αισχύλου, σε σκηνοθεσία Dimiter Gotscheff με το Εθνικό Θέατρο, Επίδαυρος 2009 και σε σειρά παραστάσεων στο Απλό θέατρο του Αντώνη Αντύπα και στο θέατρο του Νέου Κόσμου. Έχει σκηνοθετήσει, σε συνεργασία με τον Ορέστη Τάτση, ‘Τα μάγια της πεταλούδας’ του Φ.Γ.Λόρκα για το Δη.Πε.Θε.Ιωαννίνων. Ως ηθοποιός έχει συνεργαστεί μεταξύ άλλων με τους σκηνοθέτες Dimiter Gotshceff, Λευτέρη Βογιατζή, Γιάννη Χουβαρδά, Θοδωρή Γκόνη, Αύρα Σιδηροπούλου, Νίκο Καμόντο, Δημήτρη Μπίτο, Νίκο Χατζηπαπά, Άννα Συνοδινού, Ρεγγίνα Καπετανάκη, Ελένη Γεωργοπούλου. Γνωρίστε την καλύτερα από το Α ως το Ω!

Ανάμεσα στα ερείπια των Ελεύθερων Πολιορκημένων: Μία από τις αγαπημένες μου δουλειές. Η δημιουργία της με στήριξε σε πολύ δύσκολες στιγμές. Υπήρξε μεγάλη παρηγοριά στην απώλεια του πατέρα μου, είναι αφιερωμένη σε αυτόν και πάντα θα είναι συνδεδεμένη μαζί του.

Βιβλία: Τελευταία θέλω να διαβάζω φωναχτά αλλιώς νομίζω πως δεν καταλαβαίνω τίποτα.

Γράψιμο: Γράφω κατά καιρούς πολύ και άλλοτε καθόλου, εκφράζει τα πιο σκοτεινά κομμάτια μου.

Δικαιοσύνη: Πολύ μεγάλη θεά, πολύ αδικημένη…

Ελεύθερη: Είναι κάτι που αποζητώ, τα ανοιχτά περάσματα. Δεν αντέχω τις ταμπέλες στον εαυτό μου και στους άλλους, νιώθω πως μας βαραίνουν σαν αλυσίδες.

Ζωή: Όπως έλεγε ο αγαπημένος μου πατέρας, η ζωή είναι πάντα ωραία και την ομορφιά της μου την έμαθε στο σκουληκάκι, την πεταλούδα, το λουλουδάκι… όπως και ο Σολωμός.

Ηθικές αρχές: Ο σεβασμός στη φύση και δεν υπάρχει καθόλου

Θέατρο: Αυτό το θήτα – ένας κύκλος που τα περιλαμβάνει όλα κι ο άνθρωπος στη μέση μια μικρή, υπέροχη κουκίδα.

Ιατρικό εμβόλιο κορωνοϊού: Έχω ταξιδέψει στην Αφρική κι έχω παραστεί στην κηδεία παιδιού που πέθανε από γρίπη. Για τα εμβόλια έχει χυθεί αίμα για να γίνονται κι όχι για να μην γίνονται. Έτυχε να χαθούν κοντινοί άνθρωποι από τον κορωνοϊό πριν υπάρξει το εμβόλιο, πόσο θα επιθυμούσα να το είχαμε νωρίτερα στη διάθεσή μας.

Καμαρώνω (όταν): Είναι η κορούλα μου χαρούμενη.

Λόγος:  Και μαθαίνει τη λέξη – του λόγου πνοή, και τη λογική – άνεμο λόγου. Ο άνθρωπος. Από το πρώτο στάσιμο της Αντιγόνης του Σοφοκλή σε μετάφραση Μ. Βολανάκη

Μητρότητα: Πριν το παιδί ήμουν πολύ συχνά δυστυχισμένη χωρίς εμφανή αιτία, τώρα είμαι πολύ συχνά ευτυχισμένη. Μεγάλη διαδρομή προς τα πίσω και τα μπρος.

Νους: Η σκέψη είναι αναπνοή και η αναπνοή είναι σκέψη, Προσωκρατικοί φιλόσοφοι. Μου το έμαθε η Μίρκα Γεμεντζάκη, δεν το ξεχνάω ποτέ!

Ξένος: Ο ξένος είναι πάντα πονεμένος, τον ντόπιο να φοβάσαι, τον ακούνητο

Ομορφιά : Ευτυχώς επανέρχεται, απρόσμενα!

Παλαμάς: Μου σφίγγει ο καημός, σα θηλιά το λαιμό

και μες στην καρδιά με δαγκώνει σα φίδι.

Παράξενο θέλω ν’ αρχίσω ταξίδι,

χωρίς, μα χωρίς τελειωμό.

Ρομαντικός: Ναι, πώς αλλιώς;

Σολωμός: ολίγο φως και μακρινό σε μέγα σκότος κι έρμο

Τρυφεράδα: ένα χαμόγελο πάνω στα νερά και παντού στην εξοχή

 Υπέρβαση: γλυκιά κι ελεύθερη η ψυχή σαν να ‘τανε βγαλμένη

                     κι υψώναν στο χαμόγελο την όψη τη φθαρμένη

Φεύγουσα κόρη : Μια μαγική στιγμή συνάντησης, δεν ξέρω από που ξεκίνησε και που θα τελειώσει, συνεχίζεται, είναι το φυλαχτό μου.

Χάος: Εν αρχή ην το Χάος, κατά τον Ησίοδο. Το Χάος, η Γαία και ο Έρωτας. Από το Χάος γεννήθηκαν το Έρεβος και η Νύχτα, κι από αυτούς ο Αιθέρας και η Ημέρα. Μου αρέσει αυτή η σκέψη.

Ψυχή: Η πεταλούδα

Ωραίες δουλειές: Ωραίοι άνθρωποι: Μίρκα Γεμεντζάκη, Νίκος Φλέσσας. Και πολλοί ακόμη! Και σίγουρα Ειρήνη Κουμπαρούλη, Νίκος Βελιώτης, Άλκηστη Πολυχρόνη, Αρετή Πολυμενίδη, Μιχάλης Κουτσκουδής, Στέβη Κουτσοθανάση.

Συντελεστές

σκηνοθεσία – δραματουργική επεξεργασία: Ρηνιώ Κυριαζή

επιστημονικός σύμβουλος: Στέφανος Ροζάνης

μουσική: Νίκος Βελιώτης

κίνηση: Άλκηστις Πολυχρόνη

φωτισμοί: Στέβη Κουτσοθανάση

ηθοποιοί: Ειρήνη Κουμπαρούλη, Μιχάλης Κουτσκουδής, Ρηνιώ Κυριαζή

βοηθός σκηνοθέτη – sound space: Αρετή Πολυμενίδη

 

φωτογραφίες αφίσας: Σοφία Χουλιαρά

φωτογραφίες: Βλαδίμηρος Γιαννακάκος

γραφίστας: Νίκος Κωτούλας

εταιρεία παραγωγής: Άλκη Α.Μ.Κ.Ε.

 

Η παράσταση δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος 2021 του θεσμού “Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός” του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και παρουσιάστηκε στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων ενταγμένη στο πρόγραμμα του 64ου Φεστιβάλ Φιλίππων.

 

Προπώληση: 

 

https://www.viva.gr/tickets/theater/festivalanamesa-sta-ereipia-twn-eleutherwn-poliorkhmenwn/

 

Τιμές εισιτηρίων
Κανονικό: 12€
Φοιτητικό- Άνω των 65: 10€
Ανέργωντέλειες: 8€

Διάρκεια παράστασης: 60΄

 

Ακολουθήστε την ιστοσελίδα teokanistras.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Πηγή: cosmopoliti.com

Back to top button

Adblock Detected

Απενεργοποιήστε το Ad Blocker για να συνεχίσετε