CarNews

Πρώτη δοκιμή του Skoda Enyaq Coupe iV στην Ιταλία

Η Skoda παρουσίασε το νέο Enyaq Coupe iV καθώς και τις εκδόσεις Sportline και RS, στο Porto Ercole, στη Τοσκάνη της Ιταλίας

Πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο το οποίο ουσιαστικά είναι μια νέα εκδοχή, όσον αφορά το αμάξωμα, του επίσης αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου Enyaq, που διατίθεται στην ελληνική αγορά.

Όπως ανακοινώθηκε κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης στην Ιταλία, αποτελεί τη νέα προσθήκη στην οικογένεια των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων της τσέχικης μάρκας που ανήκει στον όμιλο VW.

Όπως διαπιστώθηκε, από την πρώτη δοκιμή του μοντέλου μηδενικών ρύπων, το χαρακτηρίζουν σπορ, κομψές γραμμές και ευρύχωρο εσωτερικό. Παράγεται με δύο μεγέθη μπαταριών, τέσσερα επίπεδα ισχύος από 132 kW (177 ίππους)έως 220 kW (295 ίππους) και κίνηση στους πίσω τροχούς ή τετρακίνηση. Αυτονομία έως 545 χλμ. στον κύκλο WLTP και δυνατότητα γρήγορης φόρτισης, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία.

Έμφαση δόθηκε από τα στελέχη της μάρκας και στα έντονα χαρακτηριστικά αειφορίας και αντοχής: οικολογικά επεξεργασμένο δέρμα, καλύμματα καθισμάτων από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET σε συνδυασμό με μη ανακυκλωμένο μαλλί (new wool). Η μάρκα παρουσίασε και την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική έκδοση RS 295 ίππων της γκάμας της.

Ο ήδη πολύ χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής Cd του Enyaq IV έχει βελτιωθεί περαιτέρω, φτάνοντας στην κουπέ υλοποίηση την τιμή 0,234. Η τελευταία, αφορά στην έκδοση RS, που επίσης παρουσίασε η μάρκα, ανέφεραν τα στελέχη της εταιρείας.

Όπως διαπιστώθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής και της αξιολόγησης του αυτοκινήτου, στον εσωτερικό χώρο και η εκδοχή κουπέ ακολουθεί τη φιλοσοφία των Design Selections.

Το νέο Skoda Enyaq Coupe iV όπως και Enyaq iV παράγονται στο κεντρικό εργοστάσιο της μάρκας στη Mladá Boleslavστη Τσεχία και αποτελούν τα μοναδικά οχήματα του Volkswagen Group με βάση την πλατφόρμα MEB στην Ευρώπη, που κατασκευάζονται εκτός Γερμανίας.

Λόγω του σχεδιασμού της και του μεγάλου μεταξονίου, η αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB) επιτρέπει πλήθος επιλογών όσον αφορά τις αναλογίες αμαξώματος και τη σχεδίαση. Μία από αυτές είναι η απουσία σήραγγας μετάδοσης, με την μπαταρία υψηλής τάσης για το ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα να είναι πλήρως ενσωματωμένη στο κάτω μέρος του αμαξώματος, με αποτέλεσμα ο διαθέσιμος χώρος για τους πίσω επιβάτες να είναι ιδιαίτερα μεγάλος. Χωρητικότητα πορτμπαγκάζ 570 λίτρα.

Το νέο κουπέ διατίθεται σε τέσσερα επίπεδα ισχύος. Η ισχύς ξεκινά από 132 kW (177 ίππους) με το iV 60 με κίνηση στους πίσω τροχούς, το οποίο είναι εξοπλισμένο με μπαταρία 62 kWh (net: 58 kWh). Το iV 80 είναι επίσης πισωκίνητο και παράγει 150 kW (201 ίππους) από την μπαταρία 82 kWh (net: 77 kWh). Εκτός από αυτή τη μεγαλύτερη μπαταρία, το iV 80x και το RS iV διαθέτουν δεύτερο κινητήρα στον μπροστινό άξονα, καθιστώντας τα τετρακίνητα. Το iV 80x έχει ισχύ 195 kW (261), ενώ το κορυφαίο RS iV αποδίδει έως και 220 kW (290) και μέγιστη ροπή 46,6 χλγμ. Αυτό είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Skoda RS. Χρειάζεται μόλις 6,5 δευτερόλεπτα για επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, η τελική του ταχύτητα στα 180 χλμ./ώρα – 20 χλμ./ώρα περισσότερη από οποιαδήποτε άλλη έκδοση του νέου κουπέ.

Πέραν της χαμηλής αεροδυναμικής που συμβάλλει στην επίτευξη αυτονομίας έως 545 χλμ. (κατά WLTP), η δυνατότητα γρήγορης φόρτισης στο κατάλληλων προδιαγραφών δημόσιο δίκτυο, το καθιστά κατάλληλο για μεγάλα ταξίδια.

Το εσωτερικό επωφελείται από τη νέα φιλοσοφία Design Selections της μάρκας, βασισμένη σε μοντέρνα περιβάλλοντα διαβίωσης με χρήση φυσικών, βιώσιμα επεξεργασμένων, ανακυκλωμένων και μη υλικών. Ενδεικτικά, οικολογικά επεξεργασμένο δέρμα ενώ τα καλύμματα καθισμάτων προέρχονται από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET σε συνδυασμό με μη ανακυκλωμένο μαλλί (new wool). Στον προαιρετικό εξοπλισμό, δέκα θεματικά πακέτα και μεμονωμένες επιλογές, κάνουν τη διαμόρφωση του αυτοκινήτου εύκολη. Τα βασικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν μια κεντρική οθόνη infotainment 13 ιντσών και ψηφιακό πιλοτήριο 5,3 ιντσών, προαιρετικά με head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας. Εξοπλισμένο με τον προαιρετικό κοτσαδόρο, μπορεί να ρυμουλκήσει ρυμουλκούμενα βάρους έως 1.400 κιλά σε κλίσεις έως 8%.

Η πρώτη δοκιμή έγινε με την έκδοση RS με την πιο μεγάλη μπαταρία των 82 KWh. Η απόδοση του φθάνει τους 290 ίππους. Όπως διαπιστώθηκε στους δρόμους της Τοσκάνης, η νέα ηλεκτροκίνητη πρόταση αναβαθμίζει τα χαρακτηριστικά των μοντέλων μηδενικών ρύπων. Από τα πρώτα χιλιόμετρα διαπιστώθηκε η συμβολή του υψηλής ακαμψίας πλαισίου και των αναρτήσεων στη διαχείριση του αυξημένου βάρους λόγω της προσθήκης της μπαταρίας. Ωστόσο, στις διαδρομές με καμαράκια και ανωμαλίες στο οδόστρωμα εμφανίσθηκε εντονότερα η επίδραση του βάρους στην οδική συμπεριφορά. Η επιλογή του προγράμματος Sport, από τον σχετικό διακόπτη στη κεντρική κονσόλα αύξησε τα ποσοστά της οδικής συμπεριφοράς.

Εκτιμήθηκε ιδιαίτερα η ικανότητα του αυτοκινήτου να κινείται διατηρώντας την τροχιά που έχει επιλέξει ο οδηγός και να προσφέρει την αίσθηση της ασφάλειας. Είναι στιβαρό, με υψηλό δείκτη στον τομέα της ποιότητας κύλισης. Τα πρώτα αυτοκίνητα θα εισαχθούν στην Ελλάδα το καλοκαίρι. Πριν το λανσάρισμα η Skoda-Kosmocar θα ανακοινώσει τις τιμές πώλησης.


Ακολουθήστε την ιστοσελίδα teokanistras.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Πηγή: dikaiologitika.gr

Back to top button