Celebrities

Συγκλονιστική «Αγάπη παράνομη»

Δύο συγκλονιστικά επεισόδια της νέας μίνι δραματικής σειράς εποχής «Αγάπη παράνομη», με απροσδόκητες ανατροπές και καταιγιστικές εξελίξεις, θα παρακολουθήσετε το Σάββατο 22 Ιανουαρίου, από τις 22:00 ώς τις 24:00, στην ΕΡΤ1.

Η σειρά έξι επεισοδίων, σε σκηνοθεσία Νίκου Κουτελιδάκη και σενάριο Ελένης Ζιώγα, με πρωταγωνιστές τους Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και Νίκο Ψαρρά, που μεταδίδεται κάθε Σάββατο με διπλό επεισόδιο, από τις 22:00 ώς τις 24:00, «ζωντανεύει» με αριστοτεχνικό τρόπο στη μικρή οθόνη το ομότιτλο διήγημα του Κωσταντίνου Θεοτόκη.

Μια ιστορία εγκληματικού πάθους, σε μια καταπιεστική πατριαρχική κοινωνία, που δοκιμάζει τα όρια και τις αντοχές των ηρώων. Καθένας από τους ήρωες έρχεται αντιμέτωπος με τα πιο επικίνδυνα μυστικά, που δεν τολμάει να ομολογήσει ούτε στον εαυτό του.

Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2022, στις 22:00

Επεισόδιο 3ο: «Ο πειρασμός»

Έρχονται τα Χριστούγεννα και όλοι στο σπίτι του Θεριανού προετοιμάζονται για τη γιορτή. Υπάρχει ένα κλίμα διάχυτης ευτυχίας και σ’ αυτό έχει συμβάλει πολύ η τρυφερή και χαρούμενη φύση της Χρυσαυγής.

Το νιόπαντρο ζευγάρι βρίσκεται σε μια ερωτική παραζάλη. Μέσα σ’ αυτό  το κλίμα, κάποια στιγμή, ενώ βρίσκονται στον στάβλο, κάνουν έρωτα. Ο Θεριανός τούς βλέπει κατά τύχη, αλλά, αντί να φύγει, μένει και παρακολουθεί τη σκηνή μέχρι τέλους. Αυτό το γεγονός ανάβει ξανά το αρρωστημένο πάθος και τη ζήλια του, που για αρκετό καιρό είχε καταφέρει να καταπνίξει.

Ανήμερα τα Χριστούγεννα κι ενώ στο τραπέζι όλοι οι υπόλοιποι είναι σε ευθυμία, ο Θεριανός, που έχει μεθύσει, αρχίζει να περιπαίζει τη νύφη του, υποχρεώνοντάς τη σαδιστικά να πιει μέχρι να μεθύσει και να χάσει τον έλεγχο.

Μερικές ημέρες αργότερα, στο καφενείο του χωριού, γίνεται μεγάλη κουβέντα για τα πολιτικά, η οποία οδηγεί σε έναν άγριο καβγά μεταξύ των θαμώνων. Ο Θεριανός, τύφλα στο μεθύσι, ορμάει σ’ έναν χωρικό και είναι έτοιμος να τον μαχαιρώσει.

Τον σταματάει ο πατέρας της Ευγενίας, ο Κωνσταντής, που τον βγάζει σηκωτό από το καφενείο. Ύστερα από όλα αυτά,  διχασμένος ανάμεσα στο πάθος του και στις ενοχές του, ο Θεριανός ξεσπάει σε λυγμούς, απαρηγόρητος.

 

Επεισόδιο 4ο: «Η αποκάλυψη»

Ο Θεριανός βλέπει στον ύπνο του εφιάλτες και αναστατώνεται. Η Διαμάντω, η οποία κοιμάται δίπλα του, απελπίζεται. Αντιλαμβάνεται την εσωτερική πάλη του άντρα της, ο οποίος έχει ερωτευτεί τη νύφη τους, και προσπαθεί να βρει τρόπο να αποτρέψει το κακό.

Έτσι, την επόμενη μέρα, ανακοινώνει στον γιο της ότι πρέπει να πάρει τη γυναίκα του και να πάνε να μείνουν αλλού.

Ο Γιώργης την ικετεύει να αλλάξει γνώμη γιατί, με την αποχώρησή τους από το σπίτι, θα στιγματιστεί η Χρυσαυγή ως «κακή νύφη». Η Διαμάντω, όμως, είναι αμετακίνητη. Χρησιμοποιώντας ψεύτικες κατηγορίες εναντίον της Χρυσαυγής, δεν ομολογεί τον πραγματικό λόγο για τον οποίο θέλει να τους διώξει.

Η Χρυσαυγή, μη μπορώντας να αντέξει αυτή την αδικία, ξεσπάει σε κλάματα απελπισμένη. Ο Θεριανός, ο οποίος μέχρι τώρα είναι αμέτοχος στη σκηνή, βλέποντάς τη να κλαίει,  δεν μπορεί να συγκρατηθεί. Την αγκαλιάζει και τη φιλάει στο στόμα, φροντίζοντας, όμως, να μη το αντιληφθεί ο Γιώργης.

Τώρα, η Χρυσαυγή καταλαβαίνει τον πραγματικό λόγο που θέλει να τους διώξει η πεθερά της. Τρομαγμένη και αηδιασμένη, πείθει τον Γιώργη να φύγουν. Έτσι, μετακομίζουν στο νέο τους σπίτι.

Η ιστορία…

Ο Στάθης Θεριανός (Νίκος Ψαρράς), ένας από τους πιο εργατικούς και νοικοκύρηδες κατοίκους του χωριού Δαφνύλα της Κέρκυρας, παντρεμένος με τη Διαμάντω (Καρυοφυλλιά Καραμπέτη), ερωτεύεται κρυφά και κεραυνοβόλα τη νεαρή Χρυσαυγή (Ευγενία Ξυγκόρου), την περιζήτητη κόρη του εύπορου κτηματία Σπύρου Ασπρέα (Γιάννης Νταλιάνης). Μαγεμένος από την απαράμιλλη ομορφιά της, κάνει τα πάντα για να την παντρέψει με τον γιο του, Γιώργη (Μιχαήλ Ταμπακάκης), προκειμένου να την έχει -έστω κι έτσι- κοντά του.

Η Διαμάντω προσπαθεί να αποτρέψει το προξενιό, καθώς γνωρίζει τη μαύρη «σκιά» του άντρα της, ο οποίος, ωστόσο, όλα αυτά τα χρόνια έχει υπάρξει υποδειγματικός σύζυγος και πατέρας. Η Διαμάντω προσπαθεί μάταια να πείσει τον γιο της να παντρευτεί την παιδική του φίλη, Ευγενία (Ιζαμπέλλα Μπαλτσαβιά), για να αποτρέψει το κακό. Το σχέδιό της δεν ευοδώνεται.

Ο Γιώργης και η Χρυσαυγή παντρεύονται και εγκαθίστανται στο σπίτι των πεθερικών της, όπως επιτάσσουν οι κοινωνικοί νόμοι της εποχής. Όταν ο Γιώργης φεύγει για να υπηρετήσει τη στρατιωτική θητεία του, η Χρυσαυγή βρίσκεται στο «έλεος» του Θεριανού, ο οποίος καταλαμβάνεται από έναν τρελό ερωτικό πόθο για τη νύφη του, που ξυπνάει το «θηρίο» που κρύβει μέσα του. Καθημερινά παλεύει με τον εαυτό του και με το αλκοόλ, προσπαθώντας απεγνωσμένα να τιθασεύσει τους πιο κρυφούς δαίμονές του…

Χωρίς να αντιληφθεί το πραγματικό πρόβλημα,  η αρχοντική και επιβλητική μητέρα της Χρυσαυγής, Κατερίνα (Μαριάνθη Σοντάκη), διαισθάνεται  ότι κάτι κακό συμβαίνει μέσα στο σπίτι που έχει μπει νύφη η κόρη της. Ωστόσο, κανείς δεν της αποκαλύπτει την αλήθεια.

Νύφη και πεθερά συνασπίζονται σ’ έναν κοινό σκοπό. Στον κρυφό πόλεμο, που έχει κηρυχτεί, πια, μέσα στο σπίτι του Θεριανού. Μένει να δούμε τι από τα δύο θα νικήσει: το εγκληματικό πάθος του πατέρα-αφέντη ή η δίκαιη συμμαχία των καταπιεσμένων γυναικών…

Η Ευγενία Ξυγκόρου και ο Μιχαήλ Ταμπακάκης με τον σκηνοθέτη της σειράς, Νίκο Κουτελιδάκη

Σκηνοθεσία: Νίκος Κουτελιδάκης
Σενάριο: Ελένη Ζιώγα
Σκηνικά-Κοστούμια: Κική Πίττα
Συνεργάτις Ενδυματολόγος: Μυρτώ Καρέκου
Μουσική: Χρίστος Στυλιανού
Διεύθυνση φωτογραφίας: Γιάννης Φώτου
Mοντάζ: Στάμος Δημητρόπουλος
Ηχοληψία: Παναγιώτης Ψημμένος
A΄ Βοηθός σκηνοθέτη:  Άγγελος Κουτελιδάκης
Β΄ Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Καρανάσου
Βοηθός σκηνογράφου:  Ευαγγελία Γρηγοριάδου

Ελένη Ζιώγα

Casting director: Ανζελίκα Καψαμπέλη
Οργάνωση παραγωγής: Γιώργος Λιναρδάκης
Διεύθυνση παραγωγής: Αλεξάνδρα Ευστρατιάδη
Παραγωγή: Γιάννης Μ. Κώστας
Εκτέλεση παραγωγής: Arcadia Media

Παίζουν: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη (Διαμάντω Θεριανού), Νίκος Ψαρράς (Στάθης Θεριανός), Μιχαήλ Ταμπακάκης (Γιώργης Θεριανός), Ευγενία Ξυγκόρου (Χρυσαυγή Ασπρέα), Γιάννης Νταλιάνης (Σπύρος Ασπρέας, πατέρας της Χρυσαυγής), Μαριάνθη Σοντάκη (Κατερίνα Ασπρέα, μητέρα της Χρυσαυγής), Γιώργος Ζιόβας (Κωνσταντής Βλάχος, πατέρας της Ευγενίας), Μαρία Αθανασοπούλου (Φωτεινή Βλάχου, μητέρα της Ευγενίας), Ιζαμπέλλα Μπαλτσαβιά (Ευγενία Βλάχου), Δημήτρης Αριανούτσος (Θοδωρής Ασπρέας, αδελφός της Χρυσαυγής), Παντελής Παπαδόπουλος (παπάς), Ελένη Φίλιππα (μαμή), Σαβίνα Τσάφα (Αρετή, ψυχοκόρη του Ασπρέα), Τάσος Παπαδόπουλος (Μάνθος, εργάτης), Μιχάλης Αρτεμισιάδης (Ανδρέας Καπης, φοιτητής Ιατρικής), Κατερίνα Παντούλη (Μαρία, η μεγάλη κόρη του Θεριανού), Έλλη Νταλιάνη (Ειρήνη, η μικρή κόρη του Θεριανού), Κατερίνα Αμυγδαλιά Θεοφίλου (Βδοκιώ, αδελφή της Χρυσαυγής), Κώστας Βελέντζας (ψάλτης), Αργύρης Γκαγκάνης (λοχαγός), Γιώργος Τσαγκαράκης (Ευτύχης, ο καφετζής), Πέτρος Παρθένης (ταγματάρχης), Στράτος Νταλαμάγκος (Βασίλειος) κ.ά.

Λίγα λόγια για τους βασικούς ήρωες της σειράς…

Καρυοφυλλιά Καραμπέτη (Διαμάντω) 

Μια τραγική ηρωίδα, που καλείται να αντιμετωπίσει σιωπηρά και με τα πενιχρά μέσα που ως γυναίκα διαθέτει μέσα σε μια πατριαρχική κοινωνία, την ύβρι της αιμομικτικής σχέσης του άντρα της με τη νύφη της. Παραμερίζοντας τις δικές της ανάγκες και ελευθερίες, αυτό το απόλυτο μητριαρχικό σύμβολο γίνεται ταυτόχρονα και σύμβολο θυσίας στον βωμό της κοινωνικής συνοχής. Αφού οι όροι της πατριαρχικής κοινωνίας δεν της επιτρέπουν να δρα και να παίρνει πρωτοβουλίες φανερά, προσπαθεί με μυστικούς τρόπους  να αποσοβήσει το μεγάλο κακό που επικρέμαται πάνω από τις τύχες του γιου της, Γιώργη, αλλά και των υπόλοιπων παιδιών της, εξαιτίας των άνομου πόθου του άντρα της για τη νεαρή νύφη της.

Το αξιοθαύμαστο είναι πως, μέσα σ’ αυτό το μαρτύριο, δεν στρέφει τα βέλη της ενάντια στη νύφη της, όπως θα ήταν αναμενόμενο εξαιτίας της γυναικείας αντιζηλίας, αλλά, αντίθετα, συντάσσεται μαζί της κι έτσι, οι δυο τους, κατορθώνουν -τουλάχιστον για ένα διάστημα- να συμμαχήσουν ενάντια στον κοινό κίνδυνο, δηλαδή την κυριαρχία του πάθους των αρσενικών.

Νίκος Ψαρράς (Στάθης Θεριανός)

Αρχετυπικός ήρωας, με τραγικά χαρακτηριστικά. Δεν μπορεί να δαμάσει τον εαυτό του και κάποιες οριακές στιγμές βρίσκεται στο έλεος των συγκρούσεων ανάμεσα στην ανθρώπινη ηθική και το ζωώδες ένστικτο. Ακούραστος εργάτης της γης, δανείζεται από εκείνη τη δύναμη για ζωή και επικράτηση. Όποτε παρασύρεται από αυτή, επεμβαίνει η συνείδησή του φορτώνοντάς τον με ασήκωτες ενοχές, τις οποίες όμως έρχεται πάλι να τις καταπιεί μια νέα επίθεση του πάθους που τον κατακυριεύει. Η νύφη του, Χρυσαυγή, εξαιτίας της ομορφιάς και της αθωότητάς της, του γεννάει βασανιστικό ερωτικό πόθο, αλλά και αισθήματα αγάπης. Τη γυναίκα του, Διαμάντω, τη σέβεται για την ηθική της στάση και κατά βάθος την αγαπάει. Γι’ αυτόν εκείνη είναι το σύμβολο της λογικής και το διαβατήριό του για την κοινωνία. Με τον γιο του, Γιώργη, τον συνδέει η πατρική αγάπη, αλλά και ο φθόνος. Τον ενοχλεί που μεγάλωσε και του παίρνει τη θέση στο πεδίο του έρωτα. Από την άλλη, τον συμπονά και τον νοιάζεται. Με τα κορίτσια του είναι απόμακρος, αλλά και στοργικός.

Ευγενία Ξυγκόρου (Χρυσαυγή)

Αποτελεί το συνώνυμο του «κάλλους», καθώς τη χαρακτηρίζει τόσο η εξωτερική όσο και η  εσωτερική ομορφιά. Είναι η πολύφερνη νύφη του χωριού, η μεγαλύτερη κόρη του πιο πλούσιου κτηματία της περιοχής, του Σπύρου Ασπρέα, κι έχει ακόμα έναν αδελφό -έναν χρόνο μικρότερό της- και μια αδελφή -δέκα ετών. Καθώς η ζωή, από τη στιγμή που γεννήθηκε, την έχει προικίσει με προνόμια, τη διακρίνουν η αθωότητα και η άγνοια κινδύνου, στοιχεία που αποτελούν έναν ακόμα πόλο έλξης για τον μελλοντικό βιαστή της, δηλαδή τον πεθερό της.

Από σεβασμό, αλλά και από προσωπική επιλογή, πειθαρχεί στην απόφαση του πατέρα της να την παντρέψει με τον Γιώργη Θεριανό, τον γιο του Στάθη και της Διαμάντως.

Ως νύφη στέκεται στο πλευρό της Διαμάντως, την οποία αγαπάει αληθινά και, όταν αντιλαμβάνεται το ανίερο πάθος του πεθερού της για κείνη, επιστρατεύει τη γυναικεία φρονιμάδα της και συμμαχεί μαζί της για να αντιμετωπίσουν από κοινού το κακό. Σ’ αυτή τη φάση της πλοκής φαίνεται να μοιάζει πολύ με την πεθερά της.

Μιχαήλ Ταμπακάκης (Γιώργης)

Ο μεγαλύτερος γιος του Στάθη Θεριανού και της Διαμάντως. Σεβαστικός και υπάκουος μέχρι τη στιγμή που ο πατέρας του τού ανακοινώνει ότι τον λογόδωσε με τη Χρυσαυγή χωρίς να τον ρωτήσει, οπότε και επαναστατεί κερδίζοντας μερικώς την αυτονομία του. Με τον πατέρα του τον χωρίζει συναισθηματική απόσταση, η οποία δεν οφείλεται στον ίδιο. Αντίθετα, με τη μητέρα του τον συνδέουν αισθήματα σεβασμού και βαθιάς εκτίμησης. Από χαρακτήρα, κρατάει πολλά στοιχεία ανεμελιάς, που τα συντηρεί από την παιδική του ηλικία. Έχει ιδιαίτερα στενή σχέση με τις αδελφές του, η οποία συνήθως εκφράζεται με πειράγματα και αστεία.

Αγαπάει πολύ την παιδική του φίλη, Ευγενία, η οποία τον βοηθάει να διατηρεί και να ανανεώνει την παιγνιώδη του διάθεση. Σε όλη τη διάρκεια της εξέλιξης του δράματος της αιμομιξίας ανάμεσα στον πατέρα του και στη γυναίκα του παραμένει τραγικά απληροφόρητος και αμέτοχος, προστατευμένος από τη μυστικότητα  που επιβάλλουν προς όφελός του οι τρεις κεντρικοί ήρωες της ιστορίας.

Ακολουθήστε την ιστοσελίδα teokanistras.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Πηγή: cosmopoliti.com

Back to top button