StoriesTeo Kanistras

Το «Καλάθι του Αγίου Βαλεντίνου» Είναι το Next Big Kalathi της Κυβέρνησης

Το «καλάθι του νοικοκυριού» έχει μετατραπεί σε ζήτημα μείζονος πολιτικής αντιπαράθεσης. Και ορθά.

Το τι ακριβώς έχει συμβεί στο εισόδημα των εργαζόμενων, των συνταξιούχων και των μικρομεσαίων επιχειρηματιών, εξαιτίας του πληθωρισμού, είναι κάτι που όλοι γνωρίζουν. Μια απλή βόλτα στα σούπερ-μάρκετ, στα βενζινάδικα, ακόμη και στα σουβλατζίδικα, αρκεί.

Το πρόβλημα έχει πάρει εκρηκτικές διαστάσεις, με την κυβέρνηση να ψάχνει τρόπους για να «αναχαιτίσει» την ακρίβεια. Δίνει επιδοτήσεις από τον κρατικό προϋπολογισμό για την ενέργεια, έδωσε δύο fuel pass για τα καύσιμα και τελευταία, θέσπισε το περίφημο «καλάθι του νοικοκυριού» για τα σούπερ-μάρκετ.

Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, είναι πολύ περήφανος για το «καλάθι» του. Μάλιστα, κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στις Ηνωμένες Πολιτείες, υποστήριξε πως οι Έλληνες ομογενείς γνώριζαν για την πρωτοβουλία του και πως θα μπορούσαν κι εκείνοι να τον αντιγράψουν στις επιχειρήσεις τους.

Μπορεί ο Τζέικ Πάπας, από το Νιου Τζέρσι (το όνομα και η ιδιότητα είναι φανταστική και ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα) να μην το είπε κάπου δημόσια, αλλά ποιοι είμαστε εμείς που θα το αμφισβητήσουμε;

Τέλος πάντως, σημασία έχει ότι το «καλάθι του νοικοκυριού» υπάρχει. Και μάλιστα, επεκτείνεται. Δεν ξέρουμε πόσοι το έχετε ακούσει, αλλά υπάρχει πλέον και το «καλάθι των Χριστουγέννων», το οποίο περιλαμβάνει μια σειρά από χριστουγεννιάτικα προϊόντα.

Βέβαια, πόσο «χριστουγεννιάτικο» μπορεί να είναι ένα καλάθι από το οποίο απουσιάζουν τα μελομακάρονα, οι κουραμπιέδες και τα αλκοολούχα ποτά, είναι προς συζήτηση, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας. Το θέμα μας είναι η επέκτασή του, ως ιδέα, διότι δημιουργήθηκε και «καλάθι του Αγίου Βασίλη», με δώρα για τα μικρά παιδιά.

Με βάση τα παραπάνω και με δεδομένο ότι η ακρίβεια δεν φαίνεται να υποχωρεί άμεσα, στα προ 2022 επίπεδα, σκεφτήκαμε ότι θα μπορούσαμε να προσφέρουμε ιδέες στο Υπουργείο Ανάπτυξης, για τη δημιουργία νέων ειδικών «καλαθιών», σε γιορτές που ακολουθούν μετά τα Χριστούγεννα.

Για παράδειγμα, θα μπορούσε να δημιουργήσει το «καλάθι του Αγίου Βαλεντίνου», για νεαρούς, αλλά και μεγαλύτερους ερωτευμένους. Τι θα μπορούσε να περιλαμβάνει; Λουλούδια -αλλά όχι τριαντάφυλλα- και σοκολάτες.

Ακόμη καλύτερα, θα μπορούσαν τα sex shops να κάνουν προσφορές με καλάθια που θα περιλαμβάνουν χειροπέδες, μαστίγια, λιπαντικά, προφυλακτικά, στολές και κάθε λογής sex toys. Για να μπορέσουν να ξεσκάσουν οι άνθρωποι, αφού η διασκέδαση σε εστιατόρια και μπαρ τείνει να μετατραπεί σε πολυτέλεια. Πρέπει να βρούμε εναλλακτικές επιλογές, που θα συνδυάζονται με πολιτικές πρωτοβουλίες. Άλλωστε, εκλογές έρχονται.

Πέρα όμως από την πλάκα, το «καλάθι του νοικοκυριού» έχει μετατραπεί σε ζήτημα μείζονος πολιτικής αντιπαράθεσης. Και ορθά, διότι αφορά στις βασικές ανάγκες των πολιτών και ειδικά των πλέον ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.

Όπως γράψαμε νωρίτερα, η κυβέρνηση και ο αρμόδιος υπουργός το θεωρούν μια πολιτική επιλογή ιδιαιτέρως πετυχημένη. Μαζί τους στοιχίζονται και μια σειρά από πολιτικά πρόσωπα που αν και προέρχονται από το ΠΑΣΟΚ, τα τελευταία χρόνια έχουν διαχωρίσει τη θέση τους και έχουν πλησιάσει τη ΝΔ.

Από την άλλη πλευρά, σύσσωμη η αντιπολίτευση κάνει λόγο για «πολιτική απάτη», υποστηρίζοντας ότι ο Άδωνις «σέταρε» τις προσφορές που κατά περιόδους κάνουν τα σούπερ-μάρκετ σε διάφορα προϊόντα και το παρουσίασε ως «πρωτοβουλία» δική του.

Πάντως, με δεδομένο ότι ο πληθωρισμός του Νοεμβρίου ήταν στο 8.5%, καταλαβαίνουμε ότι έχουμε μπροστά μας έναν ακόμα δύσκολο και εκλογικό χειμώνα. Γι’ αυτό κι εμείς κάναμε τις προτάσεις μας.

Ακολουθήστε την ιστοσελίδα teokanistras.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Πηγή: vice.com

Back to top button